donderdag 19 maart 2015

Reuma en dan zonder medicijnen, kan dat?
Ik zal mij eerst voorstellen: ik ben Bianca Holvast, getrouwd en moeder van 2 lieve dochters van 4 en 8 jaar.
Drie en een half jaar geleden is bij mij de diagnose reumatische artritus vastgesteld. Eerst ben je blij dat je klachten een naam hebben gekegen, maar als snel krijg je een grote klap te verwerken. Want hoe ga je hier mee om met 2 kleine kinderen, als jonge vrouw........
Ik ben een traject ingegaan van medicijnen, medicijnen en nog eens medicijnen. Daarnaast fysiotherapie en ergotherapie, want ja hoe kan je de dagelijkse dingen doen, met zo mijn mogelijk pijn.
Het is een hele lange weg en gaandeweg kwam ik erachter dat je met de juiste medicijnen wel een deel van kwaliteit terug heb, maar de bijwerkingen zijn een ramp.
Mijn energie was ook lastig, kon intens moe zijn en ben steeds meer gaan lezen, van wat je allemaal kunt doen. Ik ben op mijn voeding gaan letten. Geen varkensvlees, geen koffie, thee alcohol en geen suiker meer. Ik ging duidelijk verschil merken. Ik was minder moe en had minder last van opgezwollen handen en voeten.
Van een vriendin kreeg ik te horen dat er een methode is, de Win hof methode, die al meerdere mensen van de medicijnen heeft geholpen.
Om voor nu een heel lang verhaal kort te maken, ik ben dat gaan doe en ben nu al 5 maanden zonder medicijnen. De ziekte gaat er niet van weg, maar de kwaliteit, de  energie en minder pijn dat is wat  ik er voor terug krijg, dus ik heb mijn leven terug.
Graag wil ik met mijn blog laten zien hoe ik met de ziekte omga en wat ik daar voor doe, met voeding, de Wim hof methode en bewegen en hoop daarmee andere mensen te inspireren.

Wat doe ik nu elke dag: naast het suikervrij eten, sta ik elke ochtend om 6.00 uur op en ga een half uur de ademhalingsoefeningen van Wim Hof doen. Daarna sta ik 3 tot 5 minuten onder een steenkoude douche. En dit geeft mij de kracht om de dag te beginnen........................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten