vrijdag 8 mei 2020

Jeetje we zijn alweer 4 jaar verder en wat is er allemaal gebeurd....
In het kort: sinds de infusen van 2016 ging het stap voor stap weer beter, maar helaas werkte de infusen nu anders dan toen en kon ik er niet meer goed tegen. De bijwerkingen werden te heftig, dus ben ik weer gestopt.
Na enige tijd kwam het weer terug en ben toen met injecties begonnen. Hetzelfde middel, maar dan een lagere dosis, waardoor de bijwerkingen minder zijn. Helaas werkt het ook een stuk minder.........

Ik heb sinds de veertjes eruit zijn alleen maar lopen rommelen en ben niet tot september 2019 niet meer op het niveau gekomen van voor 2016.

Zelf heb ik altijd de hoop en het vertrouwen gehad dat ik zelf iets aan deze vervelende ziekte kan doen. Klinkt misschien heel raar, maar ik geloof dat het ergens vandaan komt. Niet dat je er zelf bewust de schuld van hebt, maar ik zie bij verschillende mensen met bepaalde ziekten zelfde soort karaktertrekken en manier van leven.

In mijn reis van de kou de ademhaling ben ik in aanraking gekomen met Heleen, zei is ademcoach en had een vlog gemaakt over kou en het syndroom van Raynaud.
Ik kwam erachter dat de kou nu voor mij geen uitkomst weer was.

Ik heb toen zelf de conclusie getrokken dat dan de ademhalingstechniek mij ook niet meer kon helpen en ben daar toen ook mee gestopt.

Ik heb, ondanks de grillen van de reuma, sinds 2015 mijn eigen bedrijf opgericht:
Blijgewicht Gewichtscoach Alkmaar en heb daar mijn afleiding in gevonden en mijn passie:
andere mensen gezondere keuzes leren maken omtrent voeding en bewegen, waardoor ze blij zijn met hun gewicht, maar vooral met hun gezondheid!

In juli 2019 las ik een nieuwsbrief van Heleen en ik wist meteen: "dat moet ik doen" en "dit is wat me verder gaat helpen" zowel voor mijzelf als mijn klanten. Ik ben bij haar de opleiding gaan doen tot ademcoach en daarmee heeft Heleen mij weer het vertrouwen in mijn lijf gegeven en ik heb nog nooit zoveel energie gehad sinds 10 jaar..........Ik hoef niet meer overdag naar bed om te rusten/slapen.
Ik pas nu de ademhalingsoefeningen toe bij mijn klanten en bij mijzelf.

Graag pak ik vanaf nu mijn blog weer op en zal schrijven over mijn weg hiernaartoe en ook hoe ik nu mensen help niet alleen hun gewicht, maar vooral hoe om te gaan met emoties, hoe om te gaan met alles wat er tussen je oren gebeurd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten