dinsdag 24 maart 2015

Zonder medicijnen. Ja het kan! Ik kon het in het begin ook niet helemaal geloven, maar door gesprekken met 2 andere personen die de wim nog methode ben ik er ook in gaan geloven dat het voor mij ook zou kunnen werken. Ik gebruikte dat ik de oefeningen dagelijks ging doen. Zware ontstekingsremmers in de ochtend en avond en 1 keer per maand een dagdeel aan het infuus voor biologicals. Dat ik een periode bezig was begonnen mijn handen en voeten enorm op te zetten en rood te worden. Toevallig kreeg ik op dat moment mijn infuus en dacht dat het daarna beter zou gaan, maar tijdens het infuus werd het al erger. Dus het ziekenhuis gebeld na een aantal dagen kon ik langs komen bij de reumatoloog en die zag behoorlijke  Ontstekingen. Prednisonspuiten was zijn advies, maar daar kan ik helaas niet tegen, dus met een dubbele dosis onstekingremmers ging ik naar huis. Na 2 dagen was het resultaat dat het nog erger werd. Intussen was bij het vermoeden zekerheid aan het worden. Door de oefeningen en daarbij de medicijnen werd het teveel voor mij lichaam. Ik durfde dit niet hardop te zeggen, maar 2 weken later bij mijn eigen arts heb ik mijn. vermoeden uitgesproken en aangegeven dat ik even wilde stoppen met de medicijnen om te kijken wat er zou gebeuren. Zij vond het goed en stelde voor extra foto's te laten maken en bloed te prikken om te kijken of ik geen beschadigingen heb.
De uitslagen waren goed en mijn handen en voeten herstelden zichzelf met de methode! Nu was voor mij echt duidelijk dat het werkte en gaf het mij heel veel vertrouwen!!!
Ook bij de andere controle was steeds alles goed en de arts en ik hebben zelfs geen nieuwe afspraak gemaakt. Ik zal aan de bel trekken bij ontstekingen en veel pijn.\
Het is nu eind maart en in oktober heb ik mijn laaste infuus gehad en ben ik gestopt met alle pijnstillers!!!!
Wel moet ik elke dag om 6.00 uur opstaan om voordat de kids wakker worden mijn oefeningen te doen. De ademhalingsoefeningen duren ongeveer een half uur waarna ik 40 push ups doe, zonder adem te halen  en nog 50 sqauts doe.Daarna stap ik direct onder een steenkoude douche voor ongeveer 4 tot 5 minuten. En ja dan kan mijn dag goed beginnen. De stijfheid is dan verdwenen, waar ik in de morgen mee wakker wordt, wat tegenwoordig niet zo veel meer is hoor. 3 jaar terug kon ik pas na een drie kwartier na het ontwaken de trap af en dan niet meer terug kunnen......

Mijn reuma is niet weg en ik ben ook nog wel eens heel erg moe, maar ik heb mijn leven weer terug nu ik de methode volg en mijn suikervrije dieet volg. Ik hoop hiermee veel mensen te kunnen inspireren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten